E-post-markedsføring. Hvis du trodde det var ut, tok du feil. Et norsk selskap har løftet det gode, gamle nyhetsbrevet til nye høyder, og kundene strømmer til. Nå har IKT-Norge og Make inngått samarbeid.
– Nyhetsbrev gir deg mest for pengene!
Det er i alle fall påstanden fra Make-gründer Stian Fongaard. Han sitter i Nydalen i Oslo med en IT-bedrift i god vekst, basert på e-post.
Nå har IKT-Norge byttet leverandør av vårt nyhetsbrev også, til norske Make. – Nettopp det at vi er hel-norske har vært en katalysator for veksten de siste årene, sier Fongaard.
– I kjølvannet av GDPR opplevde vi mer fokus på datasikkerhet og personvern enn vi hadde sett for oss. Vi var allerede mest rettet mot norske kunder, men for å styrke dette fortrinnet tok vi steget og gikk over til en norsk hosting-leverandør, Deploi. Det har hatt en god effekt for kundene å kunne si at alle personopplysninger er lagret i ett datasenter, og det i Oslo.
Brukervennlighet og personlig service
– Det skal være lett å lage og lett å sende sier Fongaard. Brukervennligheten er det Make-kundene er mest fornøyd med, forteller han. Selskapet prøver å unngå å bli for kompliserte og omfattende, slik som mange av de største konkurrentene deres har blitt. Make ønsker å gjøre det enkelt for alle å bruke verktøyet sitt, men tilbyr samtidig et hav av valgmuligheter for de som ønsker det. Stian er også stolt av at de tilbyr personlig og tilstedeværende service. De ønsker mer menneskekontakt, ikke mindre.
Men har dere tro på eposten også framover?
Ja, mange dømmer e-post nord og ned, men den kommer stadig tilbake. Et nyhetsbrev i postkassen gir mottakeren tid og ro til å lese. Man kommer inn i en personlig sfære på en annen måte enn andre medier. Så for de som har en god liste med mottakere og lager godt og relevant innhold er nyhetsbrevet fantastisk. Det har lav innsats og høy effekt.
IKT-Norge + Make = sant.
IKT-Norge lot seg overbevise av løsningen og dette brevet du nå leser er det første i Make, (selv om du nok ikke merker så stor forskjell).
Så er vi glade for å fortelle at Make også ble overbevist av våre medlemsfordeler i IKT-Norge og nå er en del av vår organisasjon.
Det er to grunner for oss til å bli med i IKT-Norge sier Stian Fongaard. For det første for å delta i samfunnsdebatten, spesielt om datalagring i Norge. For det andre er vi en liten bedrift som opplever at det stilles mange krav til oss fra både myndigheter og andre instanser, derfor er det fint å være med i et felleskap med andre bedrifter i samme situasjon.
Velkommen på laget, Make!