6 mai 08:30-10:30
Påmeldingsfrist 2. mai
IKT-Norge og JCP
Akersbakken 10, JCP’s kontorer – 3 Etasje
Altfor ofte prater vi om det vi selv synes er viktig, men det hjelper lite om publikum ikke bryr seg. Sammen med JCP ønsker vi derfor å invitere våre medlemmer og venner til inspirasjonsfrokost før Arendalsuka.
Nå er det plutselig bare noen måneder til Arendalsuka. Da lurer du kanskje på hvordan du får folk til å bry seg om det du har å si?
Det er derfor vi har satt sammen denne «inspirasjonsfrokosten» med to stødige kommunikasjonsfolk: Jahn Erling Øverli i JCP og Jarle Roheim Håkonsen i IKT-Norge.
Under frokosten vil du få tips og råd til prepp og gjennomføring i Arendalsuka, slik at du får det til å svinge av panelsamtalen.
Jahn Erling er retoriker og kommunikasjonsleder med ni års fartstid i kommunikasjonshuset JCP.
Hvordan få folk til å bry seg?
Store selskaper etterligner folk når de etterstreber å oppleves som mer direkte, åpne og menneskelige. Akkurat som produktutvikling blir mer og mer kundeorientert, blir kommunikasjonen mer publikumsorientert. Publikum investerer av sin tid –hva gir du dem tilbake? Altfor ofte prater vi heller om det vi først og fremst vil ha sagt, og ikke det som publikum er interessert i å høre om. Du er kanskje fornøyd med å ha sagt alt riktig, men det hjelper lite om folk ikke bryr seg. Med dette foredraget vil du ikke bare lære hvordan du får folk til å bry seg. Du vil skjønne at det er det eneste rette.
Direktør for kommunikasjon og politikk, IKT-Norge
Sånn får du det til å svinge av panelsamtalen. Tips og råd til prepp og gjennomføring.
Jarle Roheim Håkonsen er direktør for næringspolitikk og kommunikasjon og har det overordnede ansvaret for politikk, kommunikasjon og myndighetskontakt.
Jarle Roheim Håkonsen var tidligere kommunikasjonssjef i Arbeiderpartiets stortingsgruppe fra høsten 2018 til januar 2024, og jobbet før det som journalist i NRK i mer enn 20 år. Bant annet var han nyhetsanker i Dagsrevyen, korrespondent i Brussel og ledet en lang rekke TV-debatter.